השירותים שלנו
אבחון פסיכיאטרי למבוגרים
בעולמנו קיים מנעד רחב של הפרעות נפש, כגון דיכאון קליני או דיכאון מג'ורי, חרדות למיניהן, טראומות נפשיות, הפרעת אישיות גבולית, מאניה-דפרסיה, הפרעה דו-קוטבית ועוד למעלה מ-200 סוגים שונים של מחלות נפש. לכולן ללא יוצא מן הכלל ישנה השפעה דרסטית על האופן שבו המטופל חושב, מרגיש ומתנהג בחיי היום יום.

אמנם אכן קרה שבשנים האחרונות נכנסה לתוקף רפורמה חדש בשירותי בריאות הנפש בישראל. אך בפועל, היא איננה הובילה לשינוי הכה מיוחל: רבים הם האנשים, גברים ונשים כאחד, הממתינים חודשים ארוכים לאבחון ולטיפול הפסיכיאטרי הנדרש להם. אולם הרבה יותר מכך – קיימות מאות רבות של משרות פסיכיאטרים ופסיכולוגים אשר אינן מאוישות, התקנים מעורפלים, והתקציב המוקדש לשירותי בריאות הנפש זעום ואף לא מנוצל במלואו.
טיפול על רקע חברתי, ביוגרפי, היסטורי והתנהגותי
התאמה אישית של טיפול תרופתי
תהליך אבחון פסיכיאטרי
האבחון הפסיכיאטרי הסטנדרטי מפגיש בין המטופל לבין הפסיכיאטר בכדי שהשני יאסוף ממנו מידע חברתי, ביוגרפי, היסטורי והתנהגותי. המטופל מתאר את מצבו הנפשי הנוכחי ומספר בגילוי לב על הגורמים המונעים ממנו לקיים את שגרת החיים שבה הוא חושק. כל אלו מתקיימים לצד תצפיות ישירות וכן איסוף אינפורמציה ייעודית מבדיקות ומבחנים פסיכולוגיים ופיזיולוגיים.

ככל שאיסוף הנתונים מעלה סימפטומים של מצוקה נפשית, ובמקביל לכך, גורמים רפואיים ו/או נוירולוגיים נשללו מן האבחון, ידע הפסיכיאטר לסווג את ההפרעה הנפשית של המטופל ולכוון אותו לדרך חדשה עם תוכנית מותאמת אישית לטיפול נפשי.
טיפול תרופתי
במסגרת הטיפול שלכם עם הפסיכיאטר תיבחן האפשרות גם למתן טיפול תרופתי במידה והפסיכיאטר רואה זאת לנכון או כאשר הינכם מבקשים זאת. במקרים אלו הפסיכיאטר יבחר ממגוון התרופות הפסיכיאטריות הקיימות ויתאים עבורכם את זו שלה הסיכוי הגבוה ביותר לשפר את איכות חייכם.

לצד הטיפול התרופתי, רבים הם האנשים אשר מטופלים גם במסגרת טיפול פסיכותרפי, CBT, NLP, טיפול בגירוי מוחי ועוד. לפיכך, מערך הפסיכיאטרים של פיקה מדיקל מקפיד בהדיקות לסנכרן בין הטיפולים ולוודא כי הקשר ביניהם הוא פורה ביותר עבור השיפור במצב הנפשי שלכם.

זכרו: מכלול התסמינים של הפרעות הנפש משתפרים פלאים עם אבחון פסיכיאטרי ועם הטיפול הנכון בהתאם לאבחון הפסיכיאטר. הדרכים למצוא את שלוות הנפש שלכם נמצאים כאן אצל מערך הפסיכיאטריה של פיקה מדיקל.
למידע נוסף על איבחון פסיכיאטרי
השאירו פרטים ונחזור אליכם עם כל התשובות:
Accessibility