השירותים שלנו
צילום קרקעית העין
צילום קרקעית העין הנקרא גם צילום פונדוס הוא כלי אבחוני חיוני המשמש רופאי עיניים ואופטומטריסטים כדי להעריך את בריאות הרשתית ולגלות מגוון רחב של מחלות עיניים. צילום קרקעית העין הוא תמונה מפורטת של הרשתית, החלק בעין שחש אור ושולח אותות למוח ליצירת תמונות חזותיות. הרשתית ממוקמת בחלק האחורי של העין וניתן לראותה דרך מצלמה מיוחדת.
אבחון במיכשור מתקדם
צילום קרקעית העין
פלט של קרקעית העין
תהליך הצילום
מדובר בהליך לא פולשני הכולל צילום תמונה דיגיטלית ברזולוציה גבוהה של הרשתית. המצלמה המשמשת בהליך זה תוכננה במיוחד כדי ללכוד תמונות של החלק האחורי של העין מבלי לגרום לאי נוחות למטופל. במהלך ההליך, המטופל יושב מול המצלמה, והמצלמה ממוקמת קרוב לעין. לאחר מכן משתמשים בהבזק אור כדי להאיר את הרשתית, והמצלמה מצלמת את התמונה לשימוש רופאי עיניים ואופטומטריסטים כדי להעריך את בריאות העין. הצילום יכול לחשוף מגוון רחב של מחלות עיניים, כולל רטינופתיה סוכרתית, ניוון מקולרי וגלאוקומה. מדובר גם כן בכלי שימושי לזהות חריגות בכלי הדם של הרשתית, שיכולות להצביע על לחץ דם גבוה או מצבים מערכתיים אחרים.
עבור מי הטיפול רלוונטי
צילום פונדוס נמצא בשימוש נפוץ בבדיקות עיניים שגרתיות עבור חולי סוכרת, לחץ דם גבוה או היסטוריה משפחתית של מחלות עיניים. הוא משמש גם למעקב אחר התקדמות מחלות עיניים ולהערכת יעילות הטיפול. למשל, בחולים עם רטינופתיה סוכרתית, נעשה שימוש בצילום קרקעית העין כדי לעקוב אחר התפתחות כלי דם חדשים ברשתית, שיכולים להעיד על התקדמות המחלה.

שימוש חשוב נוסף בצילום קרקעית הקרקע הוא באבחון וניהול של ניוון מקולרי, משקעים צהובים הנוצרים ברשתית. מצב זה מאופיין באובדן מתקדם של הראייה המרכזית, חשיפת נוכחותם של כלי דם לא תקינים יעידו על שלבים מתקדמים של המחלה וגילוי מוקדם חיוני למניעת אובדן ראייה נוסף.

פיקה מדיקל מאפשרת צילום קרקעית העין ע"י מומחים בענף במרפאתנו בחדרה, באפשרותנו להנגיש תורים מהירים, לעזורבאיתור מגוון רחב של מחלות עיניים ולמנוע מניעת עיוורון ולקות ראייה.
יש לכם שאלות נוספות על צילום קרקעית העין?
השאירו פרטים ונחזור אליכם עם כל המידע:
עשוי לעניין אותך
בדיקת CT
תור מהיר ל-MRI
הולטר לב
Accessibility