השירותים שלנו
תור מהיר לבדיקת EGM
בדיקת אלקטרומיוגרפיה (E.M.G) או בעברית "רשמת שריר חשמלית" הינה כלי אבחנתי שבו משתמשים נוירולוגיים על מנת לאתר מחלות ו/או הפרעות במערכת השרירים וכן במערכת העצבים ההיקפית אשר מפעילה אותם. בבדיקת EMG בין היתר בודקים גם את המעבר של האות החשמלי בצמתים שבין תא העצב לבין תא השריר. למעשה, הבדיקה נועדה בכדי לבדוק את העצבים ואת השרירים באזור מסוים בגוף ואת התגובה שלהם לגירוי חשמלי.
שיתוק הוא מקרה המעיד על בעיות של הולכה חשמלית בגוף
(תאי עצב של מערכת העצבים ההיקפית (הדמייה
מתי לבצע בדיקת EMG
הסימפטומים הקיימים אשר עלולים לדרוש מהמטופל לבצע בדיקת EMG הם רבים ושונים. אלו כוללים תחושות שונות במערכת השרירים בגוף, דוגמת: קור או חום בשרירים, עקצוצים, דקירות, חולשה, התכווצויות שרירים, ניוון מתמשך ("שרירים רדומים") או שיתוק. במקרים אלו עולה הצורך בבדיקת EMG בכדי לבחון האם סימפטומים אלו מעידים על בעיות של הולכה חשמלית בגוף.
כיצד מתבצעת בדיקת EMG
תחילה מחדירים מחטים דקיקות אל תוך השרירים. המחטים מחוברות לאלקטרודה חשמלית המודדת את הפעילות החשמלית במערכות השרירים והעצבים.

הבדיקה עצמה נמשכת בין כ-30 דקות עד לכ-90 דקות לכל היותר. היא מתבצעת ללא הרדמה שכן על מנת להעריך בצורה מדויקת את תפקוד מערכת השרירים והעצבים נדרש שיתוף פעולה של המטופל אשר במהלך הבדיקה עובר ממצבי מנוחה למצבי תנועה שונים. לא נדרשת הכנה כלשהי לפני בדיקת EMG, מלבד הימנעות משימוש בקרם גוף או משחה על האזור הנבדק ביום הבדיקה.

סוגים של בדיקת EMG: בדיקת EMG כללית, בדיקת EMG ידיים, בדיקת EMG רגליים וכדומה. בדיקת EMG מאפשרת לאבחן מחלות והפרעות רבות. הנפוצות ביניהן : ALS (מחלת ניוון שרירים), פגיעה בחוט השדרה, מיאסטניה גרביס, פריצות דיסק ועוד.

אנו בפיקה מדיקל מזמינים אתכם לקבוע תור מהיר לבדיקת EMG.
רוצים לתאם תור לבדיקת EMG?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:
עשוי לעניין אותך
בדיקת CT
תור מהיר ל-MRI
הולטר לב
Accessibility